top of page

Ivina filmová recenze - THE CIRCLE

Po krátké pauze dávám opět prostor své kamarádce Ivaně, aby vás seznámila s jedním z posledním fimlů co shlédla.

Třeba vám její názor pomůže v rozhodování, zda jít či nejít do kina.

The Circle

Ke shlédnutí tohoto filmu mne přimělo snad jen to, že jsem již dlouho nebyla v kině a neměla jsem tedy o čem psát. Tento film, který jsem nakonec vybrala patří do žánru sci – fi a na to já moc nejsem. Ale budiž, občas člověk může udělat změnu, že?

Hlavní hrdinka Mae (Emma Watson) se stává zaměstnancem velké, úspěšné high–tech společnosti s názvem The Circle. Společnost založil a řídí vizionář v podání Toma Hankse a firma sídlí v mega stavbě v podobě kruhu (odtud asi název filmu). Hanks a jeho prezentace pro zaměstnance velmi připomínají Steva Jobse, sídlo firmy budoucí sídlo Applu (stěhování tisíců zaměstnanců by mělo proběhnout ještě letos). To vše asi proto, aby nám všem „docvaklo“ hned na začátku, o co v tom filmu vlastně jde.

Trocha vzrušení, kterým film může diváka zaujmout, přichází až v druhé půlce, a to v okamžiku, kdy je Mae zachráněna při nehodě na kajaku vlastně jen díky tomu, že svůj život prožívá v přímém přenosu prostřednictvím všudypřítomných kamer a jejímu odhodlání sdílet svůj život on-line. Dalším oživujícím okamžikem je opět přímý přenos – tentokrát štvanice na blízkého přítele Mae, která vede k jeho smrti. Ale to je asi tak vše. Ani Ema Watson, ani Tom Hanks film nezachrání.

Domnívám se, že záměr filmu nebyl úplně špatný – varovat před technologiemi, které nad námi jednou převezmou kontrolu a začnou ovládat naše životy. Ale celkově ten film opravdu nevyzněl a návštěva kina je v tomto případě v celku zbytečná.

Vaše Iva